Log In

Klachtenreglement

Klachtenreglement

Dutch First klachtenreglement. Klachten kunnen schriftelijk worden ingediend door middel van een e-mail te sturen naar [email protected]. Om klachten in behandeling te kunnen nemen en deze goed te kunnen verwerken, moet de klacht de volgende onderdelen bevatten:
•            Naam en contactgegevens
•            Een beschrijving van de klacht
•            Een voorgestelde oplossing

Klachtenbeleid van Dutch First. Dutch First ziet klachten als een kans om zaken recht te zetten voor de persoon die de klacht indient, én als een mogelijkheid om te leren en in de toekomst te verbeteren.

Definitie van een ‘klacht’. Een klacht is een uitdrukking van ontevredenheid over een of meerdere aspect(en) van Dutch First en de aangeboden diensten

Het doel van het klachtenreglement is om:

  • Te voorzien in een eerlijk en duidelijk klachtenbeleid.
  • Te informeren hoe een klacht bij Dutch First ingediend kan worden.
  • Ervoor te zorgen dat alle medewerkers van Dutch First weten wat te doen wanneer zij te maken krijgen met een klacht.
  • Ervoor te zorgen dat alle klachten eerlijk en op tijd worden onderzocht.
  • Ervoor te zorgen dat klachten, indien mogelijk, worden opgelost en dat de relatie met de klant wordt hersteld.
  • Het beleid van Dutch First te verbeteren.

Kennisgeving klachtenreglement klanten. Klanten worden geïnformeerd over het klachtenreglement via de voorwaarden op de website van Dutch First. Bij aanmelding voor een cursus gaan klanten akkoord met deze voorwaarden. Het klachtenreglement kan ook via e-mail worden opgevraagd. Bij ontvangst van een klacht wordt de klant gewezen op het klachtenreglement.

Kennisgeving klachtenreglement werknemers. Werknemer maakt zich bekend met de klachtenprocedure en het privacyreglement van de organisatie middels de bijlagen bij de arbeidsovereenkomst.

Anonieme klacht. Een anonieme klacht kan worden ingediend via ons anonieme online feedback formulier: http://www.dutchfirst.nl/survey. Op een anonieme klacht kan geen feedback worden gegeven, omdat medewerkers in dit geval geen toegang hebben tot contactgegevens. Elke klacht wordt echter serieus genomen en zal dan ook intern worden verwerkt.

Afhandeling. Na ontvangst van de klacht door Dutch First wordt binnen 2 weken een ontvangstbevestiging gestuurd. Binnen 4 weken wordt de klacht in behandeling genomen door een werknemer die niet direct betrokken is bij het geschil en kan een inhoudelijke reactie op een klacht worden verwacht. Indien de klacht niet in behandeling wordt genomen, zal daar binnen vier weken bericht over worden ontvangen. De maximale afhandelingstermijn van de klacht bedraagt 6 weken. Alle personen die een klacht indienen zullen met respect worden behandeld. Indien mogelijk worden klachten opgelost door overeenstemming te bereiken tussen de klant en Dutch First.

Escalatie van onopgeloste klachten. Indien de klacht niet in overleg kan worden opgelost, zal Dutch First de klant informeren waar zij extern verdere stappen kunnen ondernemen. Indien er geen oplossing gevonden wordt kan het geschil aanhangig worden gemaakt bij de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen. Voor cursisten met een DUO lening kan de onopgeloste klacht worden voorgelegd aan het College van Arbitrage van Blik op Werk.

Vertrouwelijkheid. Alle klachten en (eventuele persoonlijke) informatie zullen zorgvuldig worden behandeld, waarbij alleen relevante personen worden betrokken. Relevante data beschermingsregels worden aangehouden (zie het Dutch First Privacyreglement). Om een anonieme klacht in te dienen, zie Anonieme klacht.

* Laatste update November 2025

Login